Sunday, December 7, 2008

AURA "GELIGA BABI HUTAN"


Dikalangan pengemar barangan mistik, "rantai babi" dianggap sangat istimewa. Sehingga kononnya ada yang berani membeli dengan jutaan ringgit. Setakat ini saya belum menemui atau nampak dengan mata kasar barangan seumpama itu, walaupun ada maklumat menyatakan seseorang ada memilikinya. Yang saya paparkan di sini ialah "geliga babi". Maklumat berkaitan barang ini:

1.Nama barang: geliga babi
2. Pemilik (terkini) : "En. E"
3. Tempat : Kg. XXX, Tandek, Kota Marudu.
4. Kegunaan: kebal (pernah dirasai keajaibannya oleh nenek moyang yang pernah memegang barang ini terdahulu). Sama seperti "rantai babi".
5. Sejarah barang: nenek moyang (di felipina) memburu dan ternampak babi hutan yang ganjil. walaupun ditembak berulang-kali tetapi tidak lut/tidak mati. Akhirnya merek pasang perangkap. Babi dalam perangkap itu dibujak menggunakan lembing tetapi masih tidak lut. Mereka terus membujaknya sampailah geliga itu terkeluar dari mulut babi.6. Harga: tidak tetap (ikut perundingan)

Nota: Pemiliknya sekarang sanggup menjual/pindah milik jika ada yang berminat tetapi tidak akan melayan "broker" yang setakat mahu menguji "gunting rambut", "cucuk jarum" dan sebagainya. Menurut pemilik barang ini, jika mahu, sila bawa wang, uji dan jika terbukti luar biasa, urusniaga boleh dijalankan.