Thursday, January 1, 2009

AURA KALIMAH "ALLAH" & "MUHAMMAD"

(Gambar sebelah menyebelah)

Benda baik boleh mendatangi orang baik dan orang jahat. Agar yang baik bertamba takwa& warak, manakala yang jahat berubah menjadi baik. Kerana lain orang, lain cara ia boleh dididik/berubah. Kerana itulah, kepada mereka yang merasa dirinya sudah alim dan takwa, berfikirlah beberapa kali sebelum "anti-barang mistik"...Jika anda berfikiran begitu, mungkin benar engkau alim. Tapi orang alim belum tentu takwa, yang takwa belum tentu warak, yang warak belum tentu zuhud (tapi biasanya orang warak juga zuhud)...

Entri kali ini, sempena 1/1/2009, saya paparkan barang kesayangan sahabat saya. Cantik bukan? Bagi yang Islam, tak payah saya nytakan kegunaannya sudah akur bahawa barang ini barang baik/mulia.

Nama barang : Kalimah Allah & Muhammad
Pemilik : Perantau dari Tuban, Jawa Timur.
Cara dapat : "Jumpa tak dicari"
Kegunaan: Pelaris jualan (InsyaAllah) dan lain-lain kegunaan.

Benda sebegini baik memang baik auranya. Hikmahnya pun baik. Saya maklum benar hikmahnya bila melihat kesuksesan sahabat saya. Bisnes maju, hati jujur, dan "warak" . Pendek kata memang ada kebaikannya/rahmatnya.


BAGAIMANAPUN, HENDAKLAH BETUL IKTIKAD BAHAWASANYA ALLAH JUALAH YANG MENENTUKAN HIKMAHNYA. JIKA TIDAK YAKIN AKAN KEKUATAN IMAN DAN AQIDAH, JAUHILAH BARANGAN MISTIK KERANA ANDA BOLEH SYIRIK DAN TERGELINCIR DENGAN AMAT MUDAH...